27 Nisan 2011 Çarşamba

Internet Sınır Tanımıyor ya BDSM?

Bu başlığı görüp sınır tanımayı BDSM sınırları olarak yorumlayacaklar olabilir. Biraz açmalıyım, burada ifade ettiğim düpedüz ülke sınırlarıdır.

Eğer İngilizceniz varsa Internet üzerinden o kadar çok insana ulaşabilirsiniz, o kadar çok insanla tanışabilirsiniz ki artık ülke kavramı kalmaz, aslında zaten bunların yarısından çoğu da Amerikalıdır. Bunun dışında en çok bir Avrupalıya, Japona, Koreliye de rastlayabilirsiniz bir yerlerde. Ama size fiziksel olarak yakın birine rastlamanız için kısıtlı kaynaklarla tamamen yerel oynuyor olmanız, Türkçe sitelerde dönüp duruyor olmanız gereklidir.

Sözü nereye getireceğimi anlayanlar olmuştur. Eğer BDSM konusunda uluslararası takılıyorsanız BDSM etkinliklerine ancak çok çok geziyorsanız uluslararası boyutta devam edebilirsiniz.

Bu blog'u açarken acaba Türkçe mi yapsam İngilizce mi yapsam diye çok düşündüm. İngilizce yapsaydım kesinlikle çok daha fazla ziyaretçi alacağımı biliyordum, ancak bana fiziksel olarak yakın olacak, büyüklüğü bilinmeyen bir kitleyi de uzak tutmuş olacaktım. Aslında cevabın "bu blogu ne için yapıyorum" sorusundan geçtiğini farkettim. Cevap, bildiklerimi diğerleri ile paylaşmak (bu biraz karakter ile ilişkili, niçin diye sormanın pek anlamı yok) ve bu konu ile ilgilenen dom olsun, sub olsun yeni arkadaşlar bulabilmekti.

Yani bu blogu Türkçe yazacaktım.

Peki Türkiye'de beni bekleyen potansiyel neydi? Bugüne kadar olan tecrübemi aktarayım, hatta sadece Türkiye değil, birkaç ülke daha vereyim karşılaştırma için,

BDSM için belirttikleri internet kimliklerinde çoğunluk kendi içinde sırayla;

Rusya: Kadın efendi
İsviçre: Kadın efendi, kadın ve erkek köle
İngiltere: Kadın köle, kadın efendi
Türkiye: Kadın efendi, erkek efendi ve erkek köle

Yani, eğer Türkiye'de bir efendi isen kadın köle konusunda sürekli kriz dönemi politikası :-) uygulaman gerekiyor. Bunun pek çok nedeni olabilir, ancak en başında kimliğini açıklamak konusunda sosyal baskıdan kaynaklanan zorluk var diyebilirim.

Türkiye dışında bir sürü ülkede BDSM barlar, kulüpler var. Afedersiniz ama Türkiye'de sadece Gay'ler işin bu lüksüne haiz, bunu da onların marjinalliğine ve dışavurumculuktaki başarılarına bağlıyorum. Toplum içinde bulundukları statüde sosyal ilişkileri çok sınırlı zira.

BDSM için sınırları kaldıracak sanal seçenekler var mı? Aslında az da olsa var, eğer yurtdışında kafanıza uygun birini kafalayabilirseniz denenebilir ama bir süre içinde sınırlı kalır. Bunu yaparken paid (ücretli) olarak hizmet edecek servislere ve sizi kafalayıp sizi ziyaret etmek için bilet parası göndermenizi isteyenlere dikkat! Kuruş göndermeyin, illa istiyorsanız, parasıyla diyorsanız bir şekilde biletini alıp göndermeye çalışın, ama nakit değil. Bu söğüşlemeciler sanal ortamda çoğunluğu oluşturuyor kanımca.

7 yorum:

  1. Türkiye için; sanalda dişi köleye denk gelmek, gerçek hayattakinden daha zor.
    Türkiye için sıralama; sahibe, eril köle, sahip şeklinde

    YanıtlaSil
  2. Aslında, ben bir dişi itaatkar olarak söyleyebilirim ki; sosyal yaşamda tercihlerimi dışa vurmam mümkün gibi görünüyor, sanal ortamda ise büyük bir güvensizlik hakim bunun da sebebi kendilerine efendi diyen insanların son derece bilinçsiz olmaları, gerçek bdsm ruhunu kavrayamamış olmamaları. Dişi köle/itaatkar olmamasının/az olmasının sebebi budur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak katılıyorum, sanal ortamda güvenmek de zor, gerçekten güvenilir olması da zor. Ancak gerçek hayatta da bu konudaki kimliğini ifade edebilen pek göremedim ben, hem efendi hem sub olarak. Ha deseniz ki çok mu aradın? Aranacak bir yer bile bulmak mümkün mü ki denk gelinsin diyebilirim.

      Sil
  3. Belirtmeliyim ki artık Türkiye'de İnternet sınır tanıyor.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de bu konuyla alakali sıkıntı yaşıyorum internete güvenmiyorum ama diğer insanlar la da iletişim konusunda sıkıntıdayım ben de bayan bir itaatkarım bildiğiniz bir güvenilir yerler var mıdır acaba

    YanıtlaSil
  5. Ben de güvenilirlik konusunda sıkıntı yaşıyorum ben de bayan itaatkarım bildiğiniz güvenilir yerler var mı acaba kulüp gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de klüp varsa muhtemelen bir takım lüks müşterilere hizmet veriyordur. Güvenilirlik biraz kişisel bir şeydir. Biraz zaman geçirip size güven vermesini bekleyebilirsiniz. Zaman her şeyin ilacıdır.

      Sil