7 Temmuz 2013 Pazar

Ukala Mazoşist (SAM) Nedir? Kimdir Bu SAM?

Ucundan bilirdim de geçenlerde biraz merak ettim SAM'lik nedir ne değildir diye, bu konuda hoş bir yazıya rastladım, tercüme edip yayınlamaya karar verdim. Tek bir yazı olmasına rağmen ben iki başlığa böldüm, benim bloga gerek şekil gerekse ana başlık olarak bütün  şeklinde pek uymuyordu.

Kimdir bu SAM? Samantha'nın Sam'i midir? Samuel'in Sam'i midir? İyi midir? Hoş mudur? Bizim evde de olsa bir tane yakışır mı? Yoksa Surface-to-Air-Missile (karadan havaya füze) midir? Yoksa yoksa Amerikalı askere yankee toplayan keçi sakallı amca mıdır? Aynı zamanda bir BDSM teriminin karşılığı olan SAM olmanın pek de iyi bir şey olmadığını, ne olduğunu açıklayarak anlatmaya çalışıyor yazının sahibi. Anladığım kadarı ile bir veya birden fazla SAM'dan ciddi şekilde canı yanmış görünüyor, ne diyeyim, Allah her türlü SAM'lerden uzak tutsun herkesi, düşman başına...

Tercüme şöyle...


SAM (İng. kısaltma SAM; "Smart Ass Masochist")

SAM'ın gerçekten ne olduğuna ilişkin çok tereddüt olması nedeniyle kendimi SAM'lerin eğitimini tanımlayan ve açıklayan konuda bir yazı yazmak zorunda hissettim. Bunun sonucu olarak okuyucularım SAMsal davranışlardan nasıl kaçınabilmenin önemini anlayacaklarını umuyorum. 

SAM'lar istediklerini basit şekilde nasıl alacaklarını bilmeyen mazoşistlerdir. Bunun yerine insanların gerçekten keyfini kaçıracak oyunlara başvururlar ve bunun sonucu olarak cezalandırılırlar. SAM'ler bu alandaki suçluluk ve sert duyguların en büyük nedenidir, hatta bu durum bu alanın dışına da taşar.

Onlara karşı istedikleri şekilde tepenizin atması onların memnun olacağı anlamına da gelmemektedir. Sıklıkla kurbanlarını tacizkar olmakla ve provoke ettikleri tepkilerin tek suçlusu olmakla itham ederler.

Sözlü hakaret edilmeyi seven psikolojik mazoşistlerin de bulunmaktadır ve bunların SAM eşdeğerleri de vardır. Bu şekilde bütün interneti taciz ifadeleri ile dolduran insanlardır.

SAM'ler genellikle kendilerine karşı da nefret doludurlar ve mazoşit eğilimlerinden duydukları suçluluğu kendilerini kurban, sizi de kötü adam yerine koyarak giderirler.

Bazı SAM'ler oldukça usta manipülatörlerdir, saldırılarına gülüp geçemezsiniz. En çok sakin ve serinkanlı efendilerden kaçınır,sıcak kanlı ve çabuk öfkelenenleri bilerek tercih ederler. Tıpkı kurtların sürüdeki en zayıf koyunu seçmesi gibi özellikle belirli problemleri olan, hap veya alkol bağımlılarına yönelirler.

SAM olmak iyi bir şey değildir. SAM'ler durumlarını tartışıp görüşmezler, bunun yerine insanların sinirleri gerip gitmelerine neden olurlar.

SAM'ler üzücü oyunlarında sakatlanma hatta ölüm riski ile karşı karşıyadır, çünkü çoğu kişi nasırlarına basılınca pek olumlu tepki vermez, insani sınırları zorlandığında karşısındakinin boğazına sarılıp pek de mantıklı olmayan tepkiler verebilir.

SAM terimi çoğunlukla yanlış kullanılır. BDSM alanındaki pek çok kişi şirin ve şeytani serseri olarak düşündüklerinden kendilerini hatalı olarak SAM olarak tanımlarlar. SAM olmak çekici bir haylaz (İng. brat) olmak gibi değildir. Haylazlar eğlencelidir, SAM'ler değildir. SAM olarak adlandırılmak dosdoğru bir hakarettir. Bu terimi lütfen doğru kullanınız, argodur ama gerçek anlamının yanlış kullanım nedeniyle unutulmasını istemeyiz.


(Devamı var; Bir SAM Nasıl Eğitilir)

Orjinalinin yazarı Laura Goodwin. Kendisine e-mail ile rica ettim, "sayfanızı tercüme edip bloguma aktarabilir miyim?" diye, herhangi bir yanıt gelmedi, her ne kadar kopya haklarına saygılı olsam da sitenin altında kopya hakkı bildiriminin 2002'de bitmesi bana artık bu siteyi pek de önemsemediği sinyalini verdiği için tercümeyi olduğu gibi yayınlamaya karar verdim. Açıkçası bu konuda her türlü referans verilerek başka bir dile çevrilmesini (hele hele Türkçe ise) kimsenin "vay, sen nasıl yaparsın!" diyeceğini sanmıyorum, yine de bir şekilde (sitesine link, adının geçmesi vb.) bana ulaşabilirse hemen değerlendiririm, bu amaçla linkini ve adını yazıyorum. Yazının orjinali http://lauragoodwin.org/sam.htm adresinde, orjinal adı "Retraining A SAM".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder