22 Temmuz 2009 Çarşamba

BDSM hakkında görüşler

Ben, Sabri, günlük hayatımda pek çoğu insana göre çok daha ılımlı, çok daha makul, sevgi dolu, saygı dolu bir insanım, normal cinsel hayat ile alıp veremediğim yok. Diğer tarafta, bir alternatif yaşam biçimi olarak sadist bir efendi (sahip) rolüm var. Bu şekilde davranış sergilemek, (partnerimin kabul sınırları dahilinde kalmak üzere) beni rahatlatıyor, bundan heyecan duyuyorum. Bunun çook önceki atalarımından bana miras kalmış olduğunu düşünüyor, çevrelerimi birbiri arasında gizlemek zorunda kalmakla beraber, varolmasından da kendimden utanmıyorum. Olumlu açıdan bakılırsa birbiri ile ilgisiz iki hayatım olmasını da zenginlik olarak kabul etmek mümkün.

BDSM'nin, ucu ruhun bilinmeyen derinliklerine ulaşan bir eli var, temelinde insan doğası ve psikolojisi yatıyor. Etkileşimin önemli olduğu bu şey sizin en ilkel yerinizden partnerin en ilkel yerine bir köprü işlevi görüyor.

Burada insanın içgüdüleri, vahşi zamanlarından gelen ancak bastırılan dürtüleri, bunun üzerine karmaşıklaşmış hayatımızın getirdiği gerginlikler ve tatminsizlik var. BDSM ile ilgilenmeyen (belki sadece bir espri konusu yapan) kişiler de dahil, gerçekte pek çok insanın sosyal nedenlerle bu konudan uzak durduğunu (utanma, ayıp sayma, sapıklık olarak görme) düşünüyorum.

Nasıl uzak durmasın ki, alenen gerçekleştirilmesi toplumumuzdaki neredeyse bütün değerlerimiz ile ters düşüyor. Ama diğer taraftan da adam karısına kızıp gözünü başını şişiriyor ve bu bazı değerler çerçevesinde daha normal kabul ediliyor ki burada karısının bu işten hoşlanıp hoşlanmayacağı dikkate bile alınmıyor. Tabi burada BDSM ile karısını dövme işini sadece toplumsal değerlerin ikisine bakışı açısından karşılaştırıyorum, yoksa hissiyat alışverişi açısını bir köşeye bırakın bunun BDSM ile biçimsel olarak dahi pek bir ilgisi yok.

Bazı nedenlerle içimizdeki "şey'in" bir şekilde açığa çıkmasına izin verildiğinde aslında çoğu insanın içindeki "sapmalar"dan da çok farklı olmadığını, daha doğrusu bu farkın eylemden çok kişiliğe bağlı olduğunu hissediyorum, tıpkı alkol gibi, eğer biri kişiliğinde olumsuzsa alkol aldığında kavgacı oluyor, olumlu ise bol bol neşeleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder