7 Kasım 2014 Cuma

Emredersiniz Efendim

Bu ifade bütün sub'larımın bilinç altlarında yer etmiştir muhtemelen. Çünkü “Emredersiniz efendim” cümlesi sub'larım için kurallaştırdığım bir klişe, teyit cümlesi. Bu işin Türkçe bir standardı olmadığı için bu ifade de benim malımdır diyebilirim.

Aslında biraz askerliğe özgü bir klişe olan “emredersiniz komutanım”a çok benziyor, ama ne ben askerim ne de karşımdakinin askerlikle ilgili bir konusu olduğunu düşünürüm. Aradaki tek ilintinin ikisinin de “mutlak itaat” teyidi olması olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de kadınlar askerlik yapmadığı için pek de “bu asker lafına çok benziyor” diyen olmadı. Sadece bir kişi oldu, onun da yakınları arasında bir asker vardı.

Aslında çok anlamlı bir kelime olmaması klişe olarak kabul edilebilmesini sağlıyor, üzerinde düşünülecek fazla bir yanı yok. “Dedikleriniz benim için yorumlanmaması gereken emirlerdir, koşulsuz olarak ve harfiyen yapmaya hazırım” anlamına geliyor.

Ancak gelen pek çok geri bildirime göre; sub'lar özellikle ilk zamanlarında gerçek günlük yaşamlarında da ağzından kaçırabiliyor. Ancak zaman içinde kural olmaktan çıkıp söylenen kişiye özelleşiyor ve doğallaşıyor. Söylenmesinin doğallaşması teslimiyetin adımlarından birini oluşturuyor.

Bende yarattığı etki bir çeşit iştah şurubu gibi.

Muhtemelen çoğu sub'ımda yarattığı etki ise, muhtemelen "emir aldım, kafam rahat, günah benden gitti" şeklinde olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder